ASOCIAȚII DE PROPRIETARI
Compartimentul Asociaţii de Proprietari din cadrul Municipiului Reșița urmărește îndeplinirea următoarelor obiective:
- ÎNDRUMAREA ŞI SPRIJINIREA ASOCIAŢIILOR DE LOCATARI PENTRU REORGANIZAREA ACESTORA ÎN ASOCIAŢII DE PROPRIETARI
Referitor la acest obiectiv, se acordă consultanţă economică şi juridică în vederea transformării asociaţiilor de locatari în asociaţii de proprietari, după cum urmează:
- punerea la dispoziţie pe suport de hârtie sau informatic a documentaţiei privind statutul, acordul de asociere, procesul verbal de constituire, actul de constituire;
- acordarea avizului favorabil în vederea depunerii documentației la Judecătoria Reșița, pentru obținerea personalității juridice.
- EFECTUAREA DE CONTROALE FINANCIAR-CONTABILE ŞI DE GESTIUNE ASUPRA PATRIMONIULUI ASOCIAŢIILOR DE PROPRIETARI/LOCATARI, la cerere sau din oficiu, în temeiul art. 55 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu privire la:
- verificarea modului de calcul, repartizare şi încasare al cotelor de contribuţii de cheltuieli;
- verificarea debitelor unor proprietari;
- verificarea modului de calcul al lucrărilor de reparaţii, efectuate de unele asociaţii;
- restituiri cheltuieli c.p.i. la solicitarea unor asociaţii, pentru spaţiile proprietate a Municipiului Reșița;
Pentru încălcarea actelor normative privind gestionarea mijloacelor materiale şi băneşti de către administratori, Compartimentul Asociații de Proprietari aplică amenzi contravenționale, potrivit HCL 95/2016.
- ASIGURAREA SOLUŢIONĂRII PETIŢIILOR ÎN TERMENELE PREVĂZUTE DE LEGISLAŢIA ÎN VIGOARE
Compartimentul Asociaţii de Proprietari soluționează în limita competențelor, cereri, sesizări, petiţii, adresate de către proprietari/locatari, reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari, instituţii, Servicii publice din subordinea Consiliului Local, în termenul prevăzut de lege.
- ASIGURAREA RELAŢIILOR CU PUBLICUL
Compartimentul Asociaţii de Proprietari, în cadrul programului zilnic cu publicul (8:00-12:00), urmărește realizarea următoarelor deziderate:
- oferă informaţiile necesare lămuririi unor probleme sau soluţionării sesizărilor privind neregulile din cadrul asociaţiilor de proprietari/locatari, referitoare la: proprietatea comună, calculul cotelor de contribuții de cheltuieli, reparaţii lift, acoperiş, ocuparea în mod abuziv a uscătoriilor, modalitatea de recuperare a debitelor, sau nemulţumirile faţă de furnizorii prestatori de servicii;
- mediază conflicte între membrii asociaţiilor de proprietari/locatari, între membrii asociaţiilor de proprietari/locatari şi reprezentanţii acestora (preşedinte, comitet executiv, comisie de cenzori) şi între membrii asociaţiilor de proprietari/locatari şi administratori, inclusiv;
- sprijină şi îndrumă asociaţiile de proprietari/locatari în rezolvarea problemelor cu care acestea se confruntă prin deplasări la faţa locului, în acest fel rezolvându-se problemele sesizate în limitele prevăzute de lege şi în limita competenţelor;
- participarea la adunările generale ale asociaţiilor de proprietari/locatari, pe baza solicitărilor scrise ale acestora sau organizarea/convocarea de către instituţia noastă a unor întâlniri, în vederea rezolvării unor probleme cu care aceştia s-au confruntat.