IMPLICARE CIVICĂ PENTRU DEZVOLTAREA LOCALĂ A MUNICIPIULUI REȘIȚA

Primaria Resita 27.10.2023

 

 

Informații despre studiul de mobilitate urbană pentru diseminarea chestionarului:

În vederea realizării în cadrul proiectului PROCIVIS – „Implicare civică pentru dezvoltarea locală a Municipiului Reșița”, proiect implementat de Societatea Academică din România în parteneriat cu Primăria Reșița și finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, a unui Raport de diagnoză a mobilității urbane vă rugăm să diseminați chestionarul de mai jos în rândul copiilor cu vărsta de peste 10 ani împliniți în momentul completării, și, dacă e posibil, în rândul părinților acestora. Durata de completare este de aproximativ 4-5 minute pentru adulți și 3 minute pentru copiii sub 14 ani. Perioada de culegere a datelor este 17.10.2023 – 10.11.2023. Numărul minim de școli recomandat pentru diseminarea chestionarului este de câte 2 din fiecare cartier/zonă a Municipiului Reșița, pentru o asigura un grad de acoperire optim.

În urma colectării răspunsurilor de la aproximativ 800 persoane care locuiesc și/sau învață și/sau lucrează în Municipiul Reșița expertul în mobilitate urbană va analiza datele și va întocmi respectivul raport de diagnoză care va include o serie de recomandări privind îmbunătățirea mobilității urbane precum și prioritizarea pe termen scurt, mediu și lung a investițiilor de infrastructură de transport, de amenajare a spațiului public precum și a mijloacelor alternative de mobilitate în Municipiul Reșița.

Link chestionar: https://societateaacademicaro.limesurvey.net/428437?lang=ro

Detalii privind analiza opiniei publicului țintă din Reșița cu privire la serviciul de transport în comun / alternativ

Etape de lucru

  1. Identificarea nevoilor și stabilirea obiectivelor împreună cu echipa de proiect;
  2. Realizarea draftului de chestionar și transmiterea acestuia spre reprezentanții beneficiarului;
  3. Feedback din partea reprezentanților beneficiarului;
  4. Implementarea feedback-ul primit și / sau oferirea de explicații în cazul în care solicitările nu se aliniază cu obiectivele stabilite;
  5. Transmiterea variantei finale a chestionarului spre reprezentanții beneficiarului și stabilirea unei perioade clare pentru culegerea datelor;
  6. Lansarea chestionarului de către reprezentanții beneficiarului echipa SAR și popularizarea acestuia pentru a obține un număr cât mai mare de răspunsuri;
  7. Încheierea etapei de culegere a datelor la termenul stabilit;
  8. Prelucrarea și analiza datelor, întocmirea concluziilor, transmiterea documentelor finale.

Grup țintă

Populația cu vârsta de peste 10 - 99+ ani care învață/lucrează/locuiește în Reșița.

Numărul de răspunsuri necesare

Recomandăm culegerea unui număr de răspunsuri care să reprezinte aproximativ 1,5% din populația orașului Reșița: eșantion minim 800 respondenți.

Perioada recomandată de culegere a datelor

3 - 4 saptamani în care chestionarul să fie activ și promovat pe toate canalele de comunicare relevante.

Metode de popularizare a chestionarului

  • pagini de social media și site-uri ale entităților implicate în proiect (primărie, consiliu local, autorități de transport, operator de transport, ONG-uri locale, școli, companii sau alte instituții implicate);
  • grupuri locale de cetățeni (focusate sau nu pe probleme de transport);
  • pagini de social media ale persoanelor publice implicate în proiect;
  • articole în presa locală;
  • campanii plătite pe social media.

Perioada de prelucrare și analiză a datelor

4 saptamani din momentul în care se încheie etapa de culegere a datelor.

Livrabile

  1. Chestionarul utilizat;
  2. Baza de date prelucrată (codificarea răspunsurilor deschise) care se poate folosi ulterior pentru analize suplimentare;
  3. Analiza răspunsurilor și concluziile studiului.

Notă

Analiza nu va fi realizată pe un eșantion reprezentativ statistic. Identificarea unui eșantion reprezentativ statistic în funcție de mai multe criterii (cel puțin sex, vârstă, nivel de educație și nivel de venituri) și a respondenților ce îndeplinesc criteriile stabilite în proporțiile necesare presupune resurse

suplimentare și accesul la o bază de date complexă de potențiali respondenți. Concluziile studiului nu vor putea fi generalizate la nivelul întregii populații, însă o bază de respondenți de 1,5% din publicul țintă este suficientă pentru a observa curentele de gândire principale și tendințele de poziționare cu privire la un anumit serviciu de transport în comun / alternativ.